Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak žáci řeší úlohy na zobecňování
Nováková, Aneta ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na úlohy na zobecňování, přičemž jejím cílem je získat vhled do řešitelských strategií, které žáci používají a zjistit, zda je zvolený přístup závislý na získaných vědomostech týkajících se proměnné. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická kapitola obsahuje tři části. První je věnována písmenům v matematice a úlohám na zobecňování jako jednomu ze způsobů, jak zavést proměnnou. Další část uvádí výsledky českých žáků v mezinárodním srovnávacím výzkumu TIMSS v oblasti Řady a posloupnosti. Poslední část je věnována kurikulárním dokumentům a analýze vybraných učebnic z pohledu výskytu úloh na zobecňování. Blíže jsou popsány učebnice, ve kterých se úlohy na zobecňování nacházejí, i s názornými ukázkami. Jádrem práce je výzkumná část, jejímž cílem bylo popsat řešitelské strategie, které vybraní žáci zvolili. Podkladem pro vlastní výzkum byly čtyři úlohy, které byly vybrány autorkou z různých výzkumných pramenů a gradovány podle obtížnosti. Cílovou skupinou byli jak žáci, kteří se již s pojmem proměnná setkali, tak i žáci, pro které se jednalo o nový pojem. Celkem se výzkumu zúčastnilo 8 žáků, s nimiž byly provedeny rozhovory nad řešeními zadaných úloh. Protokoly rozhovorů byly analyzovány kvalitativně. Výzkum odhalil různé žákovské řešitelské strategie,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.